lördag 17 januari 2015

lörda

Grynet hänger i syrrans bokhylla..

och får sällskap av henne sen

Grynet sportar body i frotté och Skorpan stickade shorts. Skorpan tyckte shortsen var döfestliga till sin mors glädje. 



Dagens lunchkonversation.

Skorpan; mamma äter sjörövare sjöjungfrur?

jag; eh nää sjörövare äter typ bacon, sill och dricker rom. Sjöjungfrur är ju i princip människor, man äter inte sin egen art, det är inte etiskt korrekt, det betyder att det är inte okej! Människor äter inte människor, lejon äter inte lejon.. det är INTE okej att äta människor

Skorpan; (höjda ögonbryn) nä man måste dela dom först!

jag (håller på att krevera av skratt och är lite chockad samtidigt) NEJ!

Skorpan; men om den ena redan är död så går det ju bra!

jag; nä det är ändå inte okej (om det inte råder undantagstillstånd, DELUXE) 

Skorpan; är man död är man död, då bryr man sig ju inte!


Hon är min dotter jag är inte förvånad över att hon är en cyniker.

Annars då? En tur på stan resulterade i några finfina secondhandfynd och så strosade jag i några klädaffärer och fingrade på fina bebiskläder. Det skeppet har ju seglat (gör mig ingenting) men klämma på kläderna är kul! Jag lurar och surfar runt på presenter till Skorpan och kalasidéer Hon fyller ju inte förrän i mars men en kvinna kan aldrig vara nog så förberedd;)


Inga kommentarer: