tisdag 20 januari 2015

5

Fem som Elsa

5 saker jag brukar säga
- ameh glo!
- det var väl själva fan..
- skitans!
- chilla Gunilla!
- ska det va så här?!

5 saker jag brukar tänka
- men herregud folk alltså!
- folk måste tycka att jag är så himla tokig
- nåt av drakar, sjöjungfrur och enhörningar MÅSTE ju ha funnits på riktigt
- gud tänk om folk kunde läsa mina tankar, jag måste tänka snällare tankar!

5 saker jag brukar drömma om
- hus på landet fast allra helst i skärgården, Västervik skulle funka!
- en Alfa Romeo Spider (Duetto)
- spaweekend på hotell vid kusten
- vad Linus och jag ska göra med all vår tid när barnen är stora haha
- att vi båda säger upp oss, flyttar ut på landet och har djur/odlingar

5 saker väldigt få personer vet om mig
- total fobi för ålar, håret står på kroppen vid blotta tanken på dom
- att jag faktiskt innerst inne grubblar mycket över skit och saker som gör mig ledsen
-  att jag gärna laddar ner och läser domstolsprotokoll från "kända" fall
- tycker stora folksamlingar och miljöer som flygplatser, stora köpcentran är skitjobbiga

5 saker jag älskar att göra
- gå på loppisar/seconhandbutiker, helst i småstäder
- lyssna på Monica Zetterlund och dricka kaffe iförd morgonrock, det lugnet är sällsynt ni;)
- åka till skogen/sjön med familjen och bara gå och dra
- äta frukost ute
- njuta av ett glas gott vin eller en whisky sent på kvällen

5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut
- att Försäkringskassan bestämmer sig för att dubbla antalet föräldradagar så vi kan vara hemma ännu ett år till, vara hemma med barn är boss!
- att Grynet får platsen på det dagiset vi sökt i första hand.
- att trappen/övre hallen som vi vill måla om blir klar
- att jag hittar dom där perfekta kaffekopparna i serien jag ständigt spanar efter

5 saker jag beställer utomlands
- juice / lemonad
- efterrätt/bakverk
- grillad fisk
- club sandwich
- goda sallader

5 saker jag saknar i min garderob
- den perfekta gula klänningen
- ett par välsittande jeans utan stretch
- en lila kofta
- Gudrun Sjödén tunikor till när jag har fyllt 50, lika bra att börja samla dom nu;)

5 saker som doftar underbart
- liljekonvaljer
- Grynets nacke efter bad med Burt´s Bee´s
- Linus Korres parfym
- kaffe
- doften av nysläckta tändstickor och gran i juletider

5 saker jag vill bli bättre på
- våga säga vad jag egentligen tycker
- höger och vänster (fan , sant)
- laga mat (fast ändå inte det är rätt bra när Linus gör´t)
- ta lite raska promenader
- inte skylla allt på Linus fast han inte ens varit i närheten haha

5 saker jag skrattar åt
- Linus
- dumma saker Linus visar mig på Instagram
- Paul Rudd
- vulgära låttexter
- barnprogrammen Bon och Amigo

5 saker som gör mig till mig
- mitt skratt och förmågan att se saker med sarkastisk humor
- mitt envisa sätt och att om någon säger "glass är gott" kliar det ofta i mig att säga nej bara för att!
- total oförmåga att räta in mig i ledet
-  som förälder hejjar jag på knasiga blöta smutsiga lekar, uppmuntrar nyfikenhet och att våga vara annorlunda
-  min egen klädstil 

Inga kommentarer: