måndag 15 september 2014

månda

I skrivandets stund är klockan 19:45, Linus och jag har ramlat ihop brevid varandra i soffan, barnen sover. Vi letade halvt ihjäl oss efter fjärrkontrollen, genomsökte soffan grundligt. Vart såg du den senaste? - Jag lade den på soffbordet svarar jag. Nybörjare! muttrar Linus och skrattar. Du måste lägga den på fönsterbrädet där når hon den inte. Linus lyfter soffan och jag ligger på alla fyra, fiskar fram en av Grynets strumpor, en assiett och fjärrkontrollen. Grynet har helt enkelt plockat undan från soffbordet och lagt det där hon tycker det känns bra.

Imorse lämnade jag hemmet tidigt och dimman låg tät, såg ju knappt tre meter framför sig i innerstan! Efter jobbet mötte jag upp familjen i Tornby för skoköp till Linus och Skorpan. Löjligt lätt. Så fort man satte ner Grynet på golvet var hon blixtsnabbt på väg ut genom dörrarna och mot parkeringen, försökte man hålla henne i famnen blev hon tokig för att man frihetsberövade henne.

På väg hem från Tornby stannade jag och Skorpan i pysselaffären och köpte på oss lite pyssel.

Skorpan valde en liten hylla till sina småprylar och skatter.

Inga kommentarer: