söndag 28 september 2014

ett ögonblick fru Forsberg!

hur mår du?


Så. Jävla. Förkyld. Dagisförkyld. Helt. Sänkt.


Grynet har två självlysande maskar, en från varje näsborre. Vidrigt. I fredags kväll satt hon gränsle över mig och nös mig rätt i ansiktet. Miljoner äckelbaciller som en radioaktiv dusch. Grynet du får inga julklappar. Du får inget när du konfirmerar dig heller! Konfirmerar du dig får du inget för ATT du konfirmerar dig. Började känna mig risig igår. Idag efter lunch gick det utför med ungefär ett ljusår i timmen. Vid 17-tiden var jag en urvriden trasa, spräng huvudvärk, ont i kroppen och en näsa som rinner som en kran. Bara att ge upp ringa jobbet, spräcka min karensdagsnolla som jag haft i två år nu. 

Nu kom Linus tillbaka från ICA med Ipren, nässpray, citron & ingefära. En stor kopp rykande te på ingång, jag ligger under en filt i soffhörnet.

8 kommentarer:

Frida D sa...

Usch och fy då! Otto har precis varit lite snorig för första gången i sitt liv men där är det inga självlysande maskar utan lite genomskinligt rinnsnor bara. Men sen kommer vi ju inte i kontakt med några dagisbaciller heller...

Krya på sig fru Forsberg!

Kram!

Linus Forsberg sa...

Grynet får inte konfirmera sig, hon är inte döpt. Så vi e safe.

Anna sa...

Där seru ingen present!

Fru E sa...

Ni är inte safe, vissa döper sig i samband med konfirmationen har jag hört :D

Anna sa...

Tack snälla Frida:) Alltså ni anar inte, bacillerna på förskolebarn/barn nr 2, nukleära!

Fru E!
helvete.
Halloween tja lalala hallowen tjalalala

Fru E sa...

Är det grönt!?
Fan va kul, tjohoooooooo!

Anette sa...

Kryakram - hoppas du snabbt är bra igen!
Jag fick ta ditt pass imorrn :)

(Klara är också förkyld och Cillas rygg verkar ha pajjat. Hur är det med er KL egentligen?! haha)

Bara du är ok till torsdag. Annars kan jag shoppa till dig/er om du vill!

Kram

anna sa...

Amen Anette vad är det du säger? Vad är vi för skröpplig skara;) värsta serviceboendet haha
Vad rar du är:) till torsda ska jag vara i form igen! Massor kram