måndag 1 september 2014

månda

Försov mig "light" imorse. Jag vaknade inte av klockradion utan av Linus som viskade ska inte du ha gått upp? Jag sätter dock alltid två larm och mobilen hade inte hunnit ringa ännu, men jag inser vikten av två larm nu och tänker fortsätta med det. Försova sig?! Har jag gjort typ EN gång i mitt liv. Igårkväll sov jag gott i soffhörnet vid 20:15. Grynets snor och dåligasömnnätter har sänkt mig en smula, inte direkt laddad för en ny jobbvecka. Både jag och Linus känner oss lite småkrassliga. 


                                        
Grynet är nöjd och har pizza i halva ansiktet.


Jobbdagen blev lite stressig, en sedelräknare gick sönder och resulterade i en kvarts lunch och sen småspringa med kaffekoppen i näven mot tvåtimmarsmötet som skulle avsluta min arbetsdag. Kom dock hem till lugn och ro och varvade ner. Linus och barnen använde hushållets nya pryl, fönstertvättaren. Åh jag är kär i den! Linus har "tyckt synd" om mig när jag sliter med fönstren (som helt plötsligt är många sen vi flyttade). Jag är den som stör mig på att fönstren är skitiga först och jag är den som har mest fönsterputsarskills här hemma;) så den kuliga sysslan är min. Tills nu. Linus pep iväg häromdagen och införskaffade denna vardagslyx som han tyckte vi förtjänade och ja den är fenomenal!Så nu kan även han putsa fönstren menade han. Hurra säger jag! Ja eller t om med Skorpan kan putsa dom, hon tycker det är skitkul! Roligast var när Linus sa vi ska testa den nu, undra hur den funkar? - man ser förvånad ut och tvättar fönstren...sen vilar man! det har jag sett på mammas dator svarade Skorpan! Haha, jag tittade på en instruktionsvideo häromdagen. 


Kvällen var skön och fin så vi åt middag i trädgården. Hemlagad pizza med skinka, skogschampinjoner, mozarella och paprika. Grynet åt rent och sköt fram sin tallrik för att få påfyllning och flinade när hon fick mer. Finns inget hon ratar och tillfredsställelsen som förälder när barnet smaskar i sig, bara äter rakt av är en gudagåva:) När vi njöt av kaffet efter maten stegade Nya Moderaterna in i trädgården för att dela med sig av valpropaganda jag avvisade dom vänligt men bestämt precis som med grannens katt när den skiter på uppfarten. Vi hann bara in sen knackade det på dörren efter 20 minuter och ännu en representant dök upp med broschyrer. Jeeez, FEL hushåll förklarade jag vänligen men bestämt ännu en gång, men gå till våra grannar dom har dubbla vår årslön där har ni nog bättre framgång, vi kommer INTE ändra oss! Jag var väldigt hövlig, dom ska vara tacksamma;) hade dom knackat på för tio år sen hade dom fått en soppåse efter sig och ett borgar-svin som tackohej haha. Jag kan tycka att svenskar är så ängsliga vad det gäller politik, varför är det så känsligt? Jag skäms inte för att säga vad jag tycker i politiska frågor eller vart jag står. Det är ju inte konstigare än att svara jag tycker inte som du och så är det med det!

Inga kommentarer: