torsdag 12 mars 2015

torsda

Linus och barnen har spenderat förmiddagen i Trädgårdsföreningen. Dit anslöt Vilma och hennes farmor, som erbjöd Skorpan att följa med dom hem och äta lunch och sen fortsätta leka. Skorpan blev så glad! Farmor Gertrud tog med sig barnen till parken igen efter lunch och köpte glass till dom båda, jag behöver inte säga hur lycklig Skorpan blev;) Jag kom hem från jobbet med bilen full med mat, när vi lastat ut så tog jag, Grynet och Linus en promenad för att hämta upp Skorpan. Vi hittade hela lilla familjen Andersson/Henestål i lekaparken <3 så även jag fick se nyingen! Varje gång vi träffar nån med bebis nr 2 så minns vi tillbaka hur det var när vi precis blivt fyra.


 när vi kom hem ville barnen rita på uppfarten

 jag planterade en liten vårkruka på trappen, Skorpan fick en påsklilja som hon fick bestämma över.

när vi kom in var Grynet sur och ville sitta själv i soffan och läsa böcker, så medans Linus lagade middag (kalvfärsbiffar med egeninlagd pressgurka, det åker rakt in i receptsnurran, tokgott!) så spelade jag och Skorpan spel.


Inga kommentarer: