måndag 9 mars 2015

månda

 Imorse, vi vaknade till framför Pettsson&Findus. Grynet vill gärna ligga hos Skorpan som stryker henne över håret.


Förmiddagen tillbringade vi med Vilma & Maria (äntligen har dom återvänt från sydligare breddgrader!) Jag fick kila hem i förväg för att hasta i väg till jobbet...och sen hasta hem igen. Tretimmars-pass, hann nästan landa på jobbet. Två kassaledare från Maxi Haninge på besök som vi diskuterade och utbytte tips och råd med, kul! Familjen och kusinen lekte i solen en stund till när jag åkt. Äntligen vårkänslor! Jag kastade mig över alla vinterkläder, in i tvättmaskinen och undan för säsongen, rotade i garderober och lådor efter ofodrade regnställ, stövlar och tunnare jackor och mössor. Det mesta fanns hurra! Dock inköp på gummistövlar till dom båda. Skorpan åkte hem till Vilma och Maria på egen hand efter lunch för att bada och spela spel.




 När jag kommit hem från jobbet pep Linus iväg för att fixa några ärenden och hämta hem Skorpan. Jag och Grynet tog en promenad. Jag försökte hinna med den ystra vårkalven som pinnade iväg.



 min bästa vårbild på Skorpan i Trädgårdsföreningen när hon precis fyllt 2 år


2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad mysiga dom är tillsammans!!

Anna sa...

Dom är bra snälla med varann dom där två, Skorpan har en ängels tålamod, Grynet kan trilskas ibland;)