torsdag 5 februari 2015

torsda

Mor & dotter morgonrufs igår morse, den ena har blivit attackerad av hårgorillan på natten;) Matchar fint gör vi hur som hur!

-pappa hämta kameran! I förmiddags när Skorpan satt i hallen och tog på sig skorna för att åka till biblioteket kom Grynet fram till henne helt apropå. Gav Skorpan en kram och satte sig i hennes knä, Skorpan blev så glad. Hon försöker ofta mysa, gosa eller kramas med Grynet, som ibland besvarar men oftast vill ha sitt lebensraum ifred.

sen for dom till biblioteket och kom hem med en skörd där man bland annat kunde hitta boken som jag läste som godnattsaga ikväll, Sovdags för Lydia. Lydias mammor säger att det är dags för Lydia att gå och lägga sig...läser jag. Ingen reaktion. Jag sa Lydia har två mammor istället för en mamma och en pappa. -Jaha. Jag tänkte att hon inte hörde vad jag sa, nä hon hörde men det var inget att höja på ögonbrynen för. Bra där Skorpan, var väl inget märkligt med det.

Grynet har sina danska arkitekt-kläder på sig, beiga manchesterbrallor och en svart tröja. Klart hon har tjoar Linus, amen vi skulle ju till biblioteket. Jag är mycket nöjd över att min man anammat att klä barnen sedesamt även när jag inte är hemma. 



Inga kommentarer: