söndag 15 februari 2015

sönda

 Linus fick ligga kvar och dra sig imorse och jag drog lasset att gå upp med barnen när dom vaknade...08..det var verkligen asjobbigt;) Skorpan menade att pappa bar ner båda henne och Grynet samtidigt på mornarna. Gud Linus du är ju stark som David Hasselhof hojtade jag. - Som David Hasselhof??! Var HAN den starkaste mannen du kommer på? Eeehh tydligen. -Men Anna han är ju fet och ligger på golvet och äter. Amen jag tänkte väl på honom i början av hans karriär när han sprang i röda shorts. Men var han ens väldigt stark då? Aja. En halvtimme senare messade jag Linus från nedervåningen att om han kom ner så kunde jag göra bacon&äggröra, han var nere på 2.2 sekunder typ. Dessvärre blev förmiddagens lekdejt&fika med Malin, Ingrid och Mattias inställd på grund av trasslig hälsa, ja inte vår då vi hade förmånen att må fint så vi...

.. skrapade bort det sista av pulkabacken

 sen ballade det ur, ja eller jämt gör det ju det när min svåger är med. Undra om man kan åka stjärtlapp nerför den isiga rutschkanan. Varför fundera på det när man kan testa tänker Markus. Fortsåinihelvete går det kan jag meddela nästan ner i ån, Linus blir av nån konstig anledning indragen i Markus påhitt. Markus har numer en hashtag på Instagram vuxna män leker - med Markus Asklund. Linus är stolt skapare av namnet, finns så många tolkningsaspekter på det menar Linus.


 när Grynet sov lyckades två av oss andra också göra det. Skorpan, som var vaken, satt och spelade ipad i soffan och värmande vårsol strilade in genom fönstret. Jag och Linus låg och lyssnade på Melody Gardot och sov räv, det var skönt ni.

 hejhej måste gå och köpa mer bakplåtspapper och smör. Gudars vad det bakats den här helgen. Började ju med bullar. Sen började syrran dilla om godaste kakorna ever, kolakakor med daim, då var man ju tvungen att haka på. Väldigt värt kan jag meddela. Till middag ja då bakades det lite till...

..nä kanske inte pirogernas Brad Pitt nä, men öh hur lätt var det att kavla en vinkelrät fyrkant då? Men tokgott blev det! Sån himla skillnad att baka från scratch och inte ta genvägen smördegsplattor, det här var grejor ni! Dock tar det ju lite tid att först jäsa en deg, fylla dom och sen jäsa en sväng till. 


Nä nu ska vi tvsudda en stund, släcka tidigt blir det för min del. Min chef ringde i fredags och bad mig börja tidigare imornbitti för att ta hand om två nyanställda och installera dom. 

Inga kommentarer: