onsdag 17 december 2014

onsda

Jag startade min lediga dag med cellprov hos snippdoktorn. Hade en signad fridfull morgon. Lite sen, kastar mig på cykeln inser omgående att bakdäcket är helt platt. Rotar fram cykelnyckel till den andra cykeln och trampar iväg med andan i halsen. Sladdar in framför Birgittaskolan och sliter upp dörren vartfan är Kvinnohälsan. Inte där. Längre. Jag har gått på Storken (som slagit igen) de senaste 4 åren så det visste inte jag. Joggar bort till Torkelbergsgatan och kastar mig in i receptionen -legitimaton tack! - Absolut svarar jag och öppnar plånboken, fan Linus har mitt körkort. Gud vad bra allt går. Får tillslut komma in till barnmorskan, som är jätterar och sen (tur!). Hon tar mitt blodtryck det är högt säger hon försiktigt. Jag högt blodtryck?! Jag kan iiinte förstå, två småbarn, jobbar i juletidens Gaza-remsa, haft en veckans stressigaste morgon där allt gått fel...ska jag fortsätta? Vi tar ett nytt efter provet föreslår hon. Jag drar av mig naken på underkroppen (man känner sig ju aldrig så tuff som naken på bara underkroppen, lekisbarn som kissat på sig typ) vääänta gastar barnmorskan och kastar sig mot fönstret. Jag har inte ens registrerat att vi är på bottenplan utan fördragna persienner. Du är en sån som bara kör på va? skrattar hon. 



 Efter snippdoktor julgransinköp! I år ska vi hacka vår egen hojtar Skorpan. Precis det ska vi, hacka med yxa haha. Eller såga valde vi. Det blev INTE den bakom Grynet på bilden ovanför, men en annan väldigt fin. Färskare blir det inte!



 Skorpan ritar monster och spexiga tomtar.

 Skorpan och Linus kokade mer kola, det är ju så gott och vi hinner ju äta upp den haha. 


På efter middagen tog vi en promenad för att hämta upp lite paket hos diverse ombud här i Tannefors. Vi slank in på Tannefors blomaffär, jag älskar den butiken så mycket fint och vi gick inte tomhänta därifrån;) Grynet hade veckans lyckligaste dag, en av floristerna har med sig sin hund i butiken och den knallar runt där inne. Hund och hund, minihäst typ. En sån där riktigt långhårig rackare (en briard?) dom ser ju så smarta ut, har dom ens ögon? Grynet utstötte blandade utrop av lycka och kunde inte sluta kela med hunden.

Inga kommentarer: