onsdag 3 december 2014

onsda

Idag har vi spenderat förmiddagen i Trädgårdsföreningen med bus&lek. På väg till stan snubblade jag över en barnstol, jättefin pinnstol med 50-talskänsla för en hundralapp. Har velat haft en sån ganska länge men tyckt att det känts onödigt när vi har tripptrappen efter Skorpan. Jag har dock aldrig riktigt gillat tripptrappens design, ser klumpig ut och passar inte våra andra köksstolar. Den ska få lite färg och sen blir det Grynets stol efter "bebisstolen" när hon vuxit till sig lite.

Efter lunch bakade jag och Skorpan lite mer pepparkakor, vi hinner aldrig fylla burken vi bara äter upp dom haha. Jag bakade även en mjuk saffranskaka. När jag hivat fram alla ingredienser insåg jag att jag saknade ett ägg och var själv hemma med båda barnen (Grynet sov) åååh suck! Men Skorpan räddaren i nöden pep över till bästa granntanten Anita och bad att få låna ett ägg och det fick hon. - Mamma, om inte Anita hade varit hemma hade jag ringt på alla andra tills jag hittade ett ägg! aja blyg kan man ju inte kalla henne.

Skorpan var kristyransvarig

Inga kommentarer: