söndag 7 december 2014

helgen

 Uteblivet bloggande igår på grund av mamma på galej! Jag var på Johannas födelsedagsfest och det var väldans trevligt, idag är jag en smula ehrm..trött.. Jag glömde totalt av att fota på festen igår, mobilen låg i handväskan hela kvällen.


Här följer lite blandade bilder från helgen:

 jag skippade hyacintglasen i år och målade en enkel spetskant på små vanliga krukor.

lekpark

 spelat kuliga spel när Grynet sover middag



 söndagspromenerat tipspromenad

 barnen roade sig en halvtimme med dammsugaren, ibland är det mycket lättroat;)

 I skrivandets stund är det söndag eftermiddag och Linus är iväg hos min  jobbarkompis som önskade att han skulle komma och fota hennes familj. Grynet sover middag och Skorpan och jag har festat på glass och lyssnat på radiojulkalendern. I år är verkligen Skorpan helt inne i både radion och tv:ns julkalendrar. När kalendern var slut så plockade hon fram lim och papper och började rita flaggor inspirerad av flaggspelet hon fick av Johanna igår. Hon fick även en jättefin första kokbok av Johanna som är enkel nog att klara av själv:) 

Inga kommentarer: