lördag 28 februari 2009

[LINUS] En långlördag


Global Intifada, en märklig samling människor som sätter eld på chipspåsar. Det är ju extremt konstruktivt. Man kanske skulle gå med i hemvärnet så att man kan försvara sig den dag de bestämmer sig för att börja elda bollfiber istället. Sånt som finns i kuddar, då ligger vi jävligt risigt till. Köpte ny kudde förra veckan, den var riktigt mjuk och skön. Den ger de fan i. Södertälje kunde jag inte bry mig mindre om.

Långhelg på jobbet, betyder lördagsfika och pizzasöndag! Och en promenad på rasten, i det underbara vårvädret. Det luktade vår ute, solen var svettande varm och snön flög söderut, bytte av fåglarna. Såg säkert trettio svanar imorse, de flög precis ovanför mig när jag flög mot jobbet i min franska rallybil. Mars kommer med besked.

Och låt oss, för guds skull, avskaffa monarkin. Vad är det egentligen för jävla fantasiland vi lever i. Tusentals människor förlorar sina jobb, samtidigt som miljontals skattekronor går till ett prinsessbröllop. VEM FAN BRYR SIG. Om dom alltså. Kungen. Och dom där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet linux!

Anonym sa...

Väl talat kära du!