torsdag 26 februari 2009

[LINUS] Bilnörderier


Beställde lite bilpul från Tyskland häromsistens, hade tänkt att piffa till mitt åk lite till sommaren, nya fälgar är hos lackerare och diverse detaljer på karossen ska lackas för en fransk vacker baguettkänsla. Målet är att få bort all krom och svart plast och, om pengarna räcker till, få på nya fjädrar som sänker 30 mm. Men nu har jag suttit ett par dagar och slipat ögonlock, eftersom tyskjävlarna inte lyckats gjuta locken jämna, eller ens storleksmässigt korrekta. Men det är lite kul. Det känns som om man kan nåt. Slipdamm i näsan. Men jag erkänner, det är ett ganska nördigt intresse. Men jag påstår samtidigt att man som individ måste tillägna sig någon 'nördig' vardagshobby för att inte förgås i framgångsjaktens söndertrasande momentum. På bilden ses ett par ögonlock passande Peugeot 406 fas II, samt en 'clean' grill med svart nät. I am alpha and omega... Vi får väl se hur det blir.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt lysande bloggidé. St Korsg. for the win!
Plus att bilnörderi är helt och fullt acceptebelt. Det tycker jag.

Hade ett litet förslag dock. Det går ju att skapa kategorier man skriver under... o tyckte att det kunde va kul/skönt/användbart om ni hade varsin ANNA/LINUS/VIKTOR-kategori... så kan man back tracka på er individuellt liiiite lättare. :) Tips, tips...

Puss o hej!

Anonym sa...

Eller var jag för snabb nu... och inte hann konstatera att ni har en blogspot-adress... hmm... :)

-Emil