tisdag 23 februari 2010

[ANNA] Snart halv åtta hos oss..

..det serveras vardags-fisk-i-ugn, i JÄVLIGT ren ugn!

Recept:

Städa ugnen ordentligt, jag menar gno ur dig din ångest ordentligt. Har du ingen ångest ska du vara glad och inte fundera mer över det(det gör jag!) Jag gnodde på och tänkte på förlossning det funkar med.

Ta ett tinat torskblock och lägg i en ugnsform. Salta & citronpeppra. Strö över skivad purjolök och hackad tomat. Häll över en blandning av en matlagningsgrädde, en liten creme fraiche(det stavas så ja, inte kräm fresh, creme fresch. Sånt gör mig vansinnig.) och några matskedar chilisås. Ställ in i din fröjdfullt rena ugn som står på 225grader! Så där ja nu ska det vara i ugnen i typ 45 min(kolla så fisken är vit och färdig) servera med kokt potatis och rivna morötter. Husmanskost när det är som bäst. Det blir 4-5 port.

Jajemänsan så ren att ni ser mitt glada leende spegla sig!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Imponerande! Puss

linus sa...

om torsken är tinad så behövs inte riktigt 45 minuter. det är bara om man e slarvig.