onsdag 18 februari 2015

onsda

 efter frukost, bygga lego och lyssna på en toppenplatta  - Djurens Brevlåda - hela familjen älskar den!

 bestämma utomhuslek med Maria och Vilma!


det var så satans grått och kallt och vi vuxna led och kämpade oss igenom det i tysthet, Skorpan och Vilma sket i vilket och hade skitkul.

 komma hem och värma sig med kaffe, daimkakor och spel!



På eftermiddagen tog jag cykeln till sjukhuset för min röntgentid. Sjukhuset och IKEA same same but different. Båda ställena är jag helt lost på, jag följer pilar och anvisningar men likt förbannat hittar jag ingenstans och det var en slump att jag hamnade rätt tror jag. Linus hittar på US som i sin byxficka efter att ha jobbat där otaliga gånger men han kunde ju inte följa med och hålla handen idag. Hursom snabbt avklarat besök, blev hämtad av en enarmad sjuksköterska och eskorterad till röntgenrummet. Där tänkte ju nån vi sätter den enarmade här, alla kommer känna att deras problem är helt triviala. Smart det funkade. På vägen hem fyndade jag till Skorpan, för en femtilapp alltsomallt tre toppenböcker och en jagdörfin kofta. Koftan betalade jag en tia för(!) åh hade den bara varit större..jag är så avis på Skorpan!

Inga kommentarer: