fredag 28 oktober 2011

[ANNA] Äntligen Ingrid!

Skorpan och knatade den korta vägen upp för Pilens backe i förmiddags, hem till Malin (Mattias var dessvärre på jobbet). Äntligen skulle vi få träffa lilla bebisen! Eftersom Skorpan var så in i bomben förkyld för två veckor sen och in i förra veckan( från torsdagen var hon helt snorfri) så väntade vi länge och väl. Vi gav till och med Skorpan en vecka efter hon blivit frisk för att inte sprida några bacillusker till den lilla. Vi hade ju inte riktigt en turen själva när Skorpis var nyfödd, hon blev dessvärre smittad med förkylning och var jättesjuk när hon bara var tre veckor gammal. Det var skitjobbigt och det önskar jag ingen! Därav überförsiktigheten.

Den lilla är en liten Ingrid. Malin bjöd oss på glasstårta vilket Skorpan, som fick en liten bit, tyckte var världklass. Ingrid not so much. Skorpan var framme och tittade, hittade en borste och tyckte att Ingrid behövde kamma te sig lite. Sen var Ingrid bara lite irriterande enligt henne, eftersom hennes jag satt med henne i famnen och kanske eventuellt skulle glömma bort vem jag egentligen var mamma åt först. En smula avis helt enkelt. Vi fikade och pratade post-förlossnings-kropp/liv. Jag hade sytt ett lapptäcke åt Ingrid( jag glömde fota det innan jag slog in det annars hade ni fått sett) och så fick hon en skwish Efter en mysig stund var det dags att traska hem för lunch för våran del.

På bilden är Ingrid väldans färsk och i sin mammas famn på BB. Visst är hon söt! Nu i verkligheten har hon ännu mer hår, alldeles mörkt och lent är det! 

sådär, så behöver inte ni undrande googla skwish. Det är en flerfaldigt prisbelönad babyleksak. Framtagen för att stimulera bebisens sinnen (vackra färger, rörliga kulor, gummiband och en bjällra). Eftersom den är väldigt lätt och säker kan den användas från "0" månader.

Inga kommentarer: