torsdag 17 mars 2011

[ANNA] Pussiga Skorpan.

Sitter i sängen och bloggar, riktigt frusen, det har varit kyla i luften idag. Precis som innan det ska snöa. Ja och just det, dagens överraskning när jag surfa in på Corren när jag kom hem, det ska snöa! Jävla skit. Precis som förra året blir det aldrig vår, jag blir fan tokig. Dagens bästa överraskning, vägarbetet på Västra vägen är till hälften avklarat, nu är det bara lite kvar i ena änden och där kör inte ens. Det är väl ändå första gången något är avklarat innan utsatt datum(den 21/3).

När jag kom hem med mina fulla matkassar från jobbet hjälpte Skorpan i vanlig ordning till att plocka ut allt över köksgolvet. När allt väl var på sin plats lades Skorpan för en lur och jag och Linus tog oss an wienerbröd och kaffe i soffan. Under kvällen har vi pussats och busat med en stor handdocka i form av en hårig apa. Skorpan är helfascinerad av apan och tror på riktigt att den lever, känns ju nästan lite taskigt att lura henne, hon pussar apan(det enda ickemänskliga hon pussar). Och oj vad hon pussas än sen. Alla som hon tycker om får pussar, igår fick Malin pussar och idag fick tydligen Viktor ett par pussar (även om hans skäggstubb var lite läskig). Vilken liten bedårande liten sötnöt hon är! Hon tittar på en sen lutar hon sig sakta framåt med öppen mun, sen får man en lätt men blöt puss. I skrivandets stund har vi precis lagt Skorpan OCH hon ligger själv, tyst och stilla i sin säng och somnar av sig själv as we speak. Vi testade ett nytt litet trix från en kollega som går ut på att man skakar(försiktigt alltså) ja eller snarare gungar ur stress/spänningar i olika positioner. Som en slags barnmeditation typ. Som sagt just nu ligger hon där inne helt avslappnad. Vi har lärt oss att en ny rutin ska funka minst ett par gånger innan det är en winner, så vi får la se. Imorron kommer Skorpans farmor&farfar och farbror Erik med faster Ida hit och firar Skorpan, superkul!

Ni får en gårdagens, skjortklänning från Åhléns.

3 kommentarer:

Linda Jö sa...

Tell me!
skaka till avslappning? HUR?
och jag kan inte låta bli att undra vem som kan sånt på ditt jobb???

lisa sa...

Tänkte jag också skulle prova. Låter som det kan funka. Det du Linda....

Anna sa...

Hihi om ändå Anna J visste vilken revolution hon dragit igång brudar:)