tisdag 24 mars 2009

[ANNA] Dagens...

Väder: Kan dra åt helvete. Det är väl sammanfattningen efter en cykeltur till Ica Maxi 06:15 imorse.

Lunch: Nytta med nöje på Trattoria da Vinci. Jag och min jobbarkompis Elin lunchade med ägarna och planerade för jobbfest. En av dem kände igen mig från Platens, inte illa med tanke på att det är över ett år sen jag var där senast. Hursomhelst var det jättetrevligt och festen blir kanon!

Tripp: Koffein. Efter en espresso och tre koppar vanligt kaffe är jag stissigare än vem som helst på bänken utanför Gyllen. Magen instämmer med ett aj.

Häng: En snorig Johanna. Ärenden uträttades och butiker scannades på piffigheter. Vi hittade vackra knappar på Hemslöjden, blir nog en investering. Sen en sedvanlig fika på stammisstället. Kan inte bli annat än trevligt. Krya på dig Johanna!

Lugn: På Ica Maxi rådde yoga/zen-stämning mot hur det brukar vara. Telefonväxeln byttes och telefonerna skulle fungera som vanligt klockan åtta. Klockan tolv var det fortfarande oroväckande tyst.

Kvällsmat: Hemlagad morotssoppa med rustikt rågbröd och ett glas Chill Out shiraz.

Mest troliga: Att jag somnar framför tv:n innan Linus kommer hem från jobbet.

Sötaste: Klänningen nedan från Indiska. Väldigt UnderbaraClara en av mina favvobloggerskor.

Ska: Börja rensa garderoben, strumplådan först ut. Till Linus förtjusning anar jag.


Inga kommentarer: